sport

Spacer dla zdrowia – szybki czy wolny – Jaki spacer jest lepszy?

Styczeń 16, 2017

Już starożytni filozofowie i lekarze zauważali jak ważną rzeczą dla dobrego zdrowia jest ruch i aktywność fizyczna. Nikt nie powinien z niej rezygnować. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach aby intensywnie ćwiczyć, biegać czy pływać wystarczy, że zacznie po prostu spacerować.

Najlepszym sposobem na podnoszenie kondycji jest stopniowe wydłużanie czasu spaceru, tempa i dystansu do przebycia. Po takich codziennych wyprawach każdy poczuje zaskakujące efekty. Kondycja ulegnie poprawie, podobnie jak nastrój i samopoczucie. Jest to sport dostępny dla wszystkich. Jego zaletą jest, że nie wymaga żadnych nakładów finansowych, poza wygodnym strojem i kijkami jeśli uzna się, że są potrzebne.

Ruch na świeżym powietrzu to również dotlenienie wszystkich komórek organizmu, zwiększenie wydolności serca, obniżenie cholesterolu, utrzymanie odpowiedniej wagi ciała, wzmocnienie odporności, usprawnienie stawów a nawet poprawienie wyglądu cery. O wielu zaletach fizycznej aktywności nawet nie mamy pojęcia. W trakcie spaceru organizm wycisza się, uspokaja, spada poziom stresu co na pewno pozwala na lepszy sen.

Jest to sport zalecany w każdym wieku. Wystarczą wygodne buty, butelka wody i dobry nastrój. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Najlepszym miejscem do spacerów jest las, bo wtedy dodatkowo znajdujemy się w zasięgu leczniczego działania drzew ale każde miejsce jest dobre.